GYIK: Gyakran Ismételt Kérdések

gyik

Mi történik a rendelőben az első találkozás alkalmával?
Az első találkozás alkalmával a panaszok megbeszélése, az orvosi leletek áttekintése valamint az orvosi vizsgálat alapján felmérem, hogy milyen típusú gyógymódra van szüksége betegemnek. Ez megközelítőleg egy órát vesz igénybe. Ezt követi az első kezelés.

Miből áll egy orvosi vizsgálat?
A kikérdezést követően a hagyományos orvosi vizsgálaton kívül a Kínai Orvoslásban fontos pulzusvizsgálatra és a nyelvvizsgálatra is sor kerül.

Hogyan történik az akupunktúrás kezelés?
A test meghatározott pontjaiba nagyon vékony akupunktúrás tűket helyezek be és a beteg 20-30 percig ezekkel pihen. A teljes testkezelés összességében kb. egy órát vesz igénybe.

Hogyan zajlik egy akupunktúrás kúra?
Az akupunktúrás kezelés kúraszerűen történik. Általában kezdetben hetente egyszer javasolt az akupunktúra, majd a panaszok javulásával ritkítható, ill. szünet tartható. Egy teljes akupunktúrás kúra hossza függ a tünetek súlyosságától, fennállásuk időtartamától, valamint a beteg életkorától. Fiatal beteg néhány hónapos panasszal akár 3-4 kezelést követően is panaszmentessé válhat. Több éves probléma esetén idős betegnél azonban akár több hónapos kezelés is szükségessé válhat.

Fájdalmas-e a tűakupunktúrás kezelés?
Mivel nagyon vékony tűvel történik a kezelés a pontok nagyobb része fájdalommentesen kezelhető. Bizonyos területeken a tű beszúrása kevés fájdalmat okozhat, de mivel a tű behelyezése másodpercek alatt történik, ez nagyon rövid ideig okoz kellemetlenséget.

Szükséges-e a tűhasználat?
Gyermekeknél a tűkezelést fájdalommentes lézerakupunktúrával helyettesítem. Felnőtteknél azonban, mivel a szöveteik vastagabbak tapasztalatom szerint hatékonysága a tűkezeléstől elmarad.

Mi az a fülakupunktúra?
A fülkagylón lévő akupunktúrás pontok kezelése jól kiegészíti a testakupunktúrát. Tartós, ragtapasszal rögzített apró tűvel kezelem, amely a következő találkozásig bent hagyva folyamatos stimulációt tesz lehetővé.

Hogyan történik a gyógynövény tanácsadás?
Írásban rögzítem a szükséges gyógynövényeket, pontos adagolással. Egy gyógynövénykúra általában 8 hetes. Ezt követően a panaszok alakulása alapján újabb összeállítást készítek.

Hogyan történik az étrendi tanácsadás?
Írásos formában egy 8-10 hetes program keretében megtanítom az egészséges táplálkozás általános szabályait, ill. a panaszok alapján összeállítom a kerülendő és az ajánlott táplálékok listáját.

Hogyan segítem az életmódváltást?
Az akupunktúrás kezelések alkalmával folytatott beszélgetések során hétről-hétre közösen alakítjuk ki az egészséghez szükséges életmód- és táplálkozási szokásokat. Így nem egy általános tanácsadás történik, hanem igazodunk korához, panaszaihoz és lehetőségeihez egyaránt annak érdekében, hogy mindez tartósan beépülhessen életvitelébe.

Kérdésével, problémájával keressen bizalommal!   Kapcsolatfelvétel