Diagnózis a kínai orvoslásban

A BA GANG (Nyolc Változó) nevű diagnosztikai rendszer a tünetek kikérdezésén és a beteg vizsgálatán alapul.

A tünetek kikérdezése során a fázékonyságra-lázra, izzadásra, szomjúságra, étvágyra, szájízre, székletre, vizeletre, hányinger-hányásra, köhögésre-köpetre, menstruációra, szívdobogás érzésre, fejfájásra, mellkasi fájdalomra, gyomorfájdalomra, derékpanaszokra, szédülésre, alvásra, fáradtságra vonatkoznak a kérdések.

A kikérdezést a test egészének megtekintése és a nyelv vizsgálata követi. A test megtekintése során a testalkatot, a mozgást figyeljük, ill. az arc eltéréseit részletesen megfigyeljük.

A nyelv megtekintése az egyik legfontosabb diagnosztikai eszköz, amely valamennyi szervünk állapotáról tájékoztat minket, mintha ultrahang vagy röntgen segítségével kukucskálnánk bele testünkbe. A nyelv vizsgálata

Tapintás során a has, a fájdalmas ízületek, a meridiánok ill. bizonyos akupunktúrás pontok vizsgálata történik, ill. a nyugati orvoslástól eltérő pulzus diagnosztikát is elvégezzük. A nyelvhez hasonlóan a csuklónál végzett pulzusvizsgálat a szervek állapotáról tájékoztatja az orvost. A pulzus vizsgálata

Mind a kérdések mind a vizsgálatok során minden betegségnek négy fő jellemzőjét kell megállapítanunk. Eszerint egy betegség lehet Külső vagy Belső, Hideg vagy Meleg, Többlet vagy Hiány és Yang vagy Yin típusú. Külső betegség pl. az allergiás nátha, míg egy hörghurut Belső betegségnek számít. Hideg betegség pl. egy fázékonysággal, híg székletürítéssel járó állapot, míg egy állandóan szomjas, székrekedéses betegnek Meleg betegsége van. Egy gyengén köhécselő, fáradékony, nehézlégzéssel bajlódó betegnek Hiány betegsége van, míg egy intenzív, ugató  köhögéssel, izzadással járó kórkép Többlet betegség. Yang betegség egy gennyes arcüreggyulladás és Yin típusú a probléma, amikor egy nagy betegséget követően a beteg kimerült, fagyos, végtagjai hidegek.

Végül ennek a négy fő jellemzőnek a megállapításával megszületik a betegség Ba Gang szerinti diagnózisa így pl. Külső Forróság Többlet vagy éppen Belső Hideg Hiánya lehet az adott betegnek.

Ez a Ba Gang szerinti besorolás a szervi tünetek, ill. a meridiánok, valamint a Qi szerinti differenciálással együtt rendkívül pontos diagnózis felállítását teszi lehetővé. Így célzott, hatékony kezelést lehet megvalósítani akupunktúrával, táplálkozással, gyógynövényekkel, valamint mozgás- és masszázsterápiával.

Kérdésével, problémájával keressen bizalommal!   Kapcsolatfelvétel